PORTAL EDUCATIU

martes, 4 de mayo de 2010

Projecte JClic


El projecte JClic és una evolució del programa Clic 3.0, una eina per a la creació d'aplicacions didàctiques multimedia amb més de deu anys d'història. Al llarg d'aquest temps han sigut molts educadors/res que l'han utilitzat per crear llocs on es treballen aspectes procedimentals de diverses àrees del currículum, des de l'educació infantil fins la secundària.

Les activitats no s'acostumen a presentar soles, sinó empaquetades en projectes. Un projecte està format per un conjunt d'activitats i una o més seqüències, que indiquen l'ordre en que s'han de mostrar. L'antecessor de Jclic és una aplicació que des de 1992 ha sigut utilitzat per educadors/res de diversos paisos com a eina de creació d'activitats didàctiques per als seus alumnes.


JClic està desenvolupat a la plataforma Java, que és un projecte de codi obert i que funciona en diferents entorns i sistemes operatius. JClic està format per quatre aplicacions:


JClic applet. Aquest applet permet incrustar les activitats JClic en una pàgina web.

JClic player. És un programa independent que una vegada instalat permet realitzar activitats des del disc dur de l'ordinador o la red sense necessitat d'estar connectat a Internet.

JClic author. L'eina d'autor que permet crear, editar i publicar les activitats d'una manera més senzilla, visual i intuitiva.

JClic reports. És un mòdul de recollida de dades i generació d'informes sobre els resultats de les activitats fetes pels alumnes.
QUINA ÉS LA NOSTRA OPINIÓ?
Aquesta és una altra activitat didàctica molt útil per a treballar amb els alumnes els continguts explicats a classe de forma diferent.
A més, l'organització d'aquesta eina didàctica és molt positiva ja que les activitats es presenten de forma conjunta en projectes. Un projecte conté diferents activitats i per tant, aquesta organització permet saber quin és l'ordre en que s'han de mostrar. Per tant, aquesta bona organització és un dels motius pel qual els educadors en fan ús d'aquesta activitat didàctica.

No hay comentarios:

Publicar un comentario